18 Mart 2014 Salı

bebeyimi nasıl beslemeliyim

yaşanılması gereken en güzel duygulardan bir tanesidir, bebeyinizi kucağınıza ilk defa aldığınız an, evet işte o an, tarifi edilemez bir durumki, 3 çocuk annesi olmama rağmen her doğum sonrası, anneliyi ilk defa yaşarcasına yoğun duygulanıyorum. hatta hiç unutmam en küçük oğlum doğum sonrası, daha taburcu olmadan sarılıkta 13 gün yattı. sarılık derecesini düşüremiyorlardı, buyüzden bana emzirmeyi yaskladılarki, bebeyim ışık altında daha fazla kalsın ve sarılığı düşsün. bu yasak süreci benim için tam bir işkenceydi sütümü sağarak hemşirelere veriyordum onlarda biberon yoluyla bebeyimi doyuruyordu, ama bu bana yetmiyordu, bebeyimi kucağıma almak kokusunu içime çekip onu emzirerek kendim doyurmak istiyordum. e lausa bir kadın böyle bir sürece girerde ağlamazmı :D oyuncağı elinden alınmış çocuklar gibiydim resmen, taki bir sabah sarılık tahlilleri düşük çıkması sonucunda eşim sevinçle yanıma gelip ''canım hemşireler artık emzirebileceyini söyledi'' diyene kadar ... buda benim doğum sonrası anılarımdan bir tanesiydi, paylaşmak istedim. çünkü bebeyin alabileceyi en sağlıklı besin anne sütüdür ve annesiyle ilk iletişimi bu yöndedir. bebeyinizi emzirirken onunla gözgöze olduğunuz o an, o haz'ı başka hiçbir şayde bulamazssınız. ha bide kilo alacam göyüslerim bozulacak endişesi vardı demi ? inanın bana ne kilo alıyorsunuz nede göyüsleriniz bozuluyor. 3 çocuk annesiyim beni ilk defa gören herkes şaşırıyor ve anne olduğuma bile inanmıyorlar, fiziyim gayet düzgün. ama bozulacağını bilsemde bebeyimi yinede emzirirdim, sağlıklı bir evlat için deymez mi?..

sağıklı beslenen bir bebek için yapmanız gerekenler:
1- bebek doğduktan ilk yarım veya bir saat içinde emzirilmeli, başlarda çok az sarı süt gelecek sonra bebeyiniz emdikçe düzene girecektir. bebek memeyi tutmak istemezse veya tutamazsa ona yardımcı olmanız gerekecektir, hemen pes etmeyin biraz sabır işi...

2- ilk altı ay sadece anne sütü yetecektir, bu altı ay emzirme sürecinde patron bebektir o ne zaman acıkırsa o zaman doyurun. emzirme saatleri uygulamayın, bebeyinizin acıkıp acıkmadığını saatler deyil bebeyiniz bilir, daha şimdiden beslenme kurallarına hapsetmek onu sadece üzer...

3- altı aydan sonra, anne sütünü tamamlıycak besinler ile birlikte 2 yaşına kadar emzirmeye devam edilmelidir...

2 yorum:

  1. Öncelikle Maşallah diyelim çünkü 3 çocuk annesi değil lise öğrencisi kadar genç ve güzelsiniz :)) Çocuklarınızı Allah bağışlasın bu kadar genç anneleriyle jenerasyon farkı arada çok olmayacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) ama şöyle bir gerçek varki; genç yaşta anne olmanın artıları kadar eksileride var :( tabi o ayrı bir konu...

      Sil